Thursday, January 28, 2010

bila ramai yang bertanya

wani, how is the man in your dream?

1. first thing first, perlu ada kimia antara kami. kalau takde kimia, nanti gadoh susah. i bertumbuk dengan dia, i kat atas dia kat bawah. i pulak kat atas, dia pulak kat bawah. eh eh.. ni macam dah lain
(-_-")

2. someone yang believe in the power of doa. "ya Allah ya Tuhanku, restuilah hubungan kami dan biarlah sayang aku tak gemok sangat" tu contoh je ^_^

3. love my family and i seadanya.

4. sayangkan Allah. tidak perlu bertasbih 24/7. tapi memadai solatnya cukup. boleh bimbing isteri and anak-anak. ececeh

5. bijak untuk handle saya, dunia dan akhirat. and boleh being a good father (-_-")

6. TIDAK MEROKOK

7. bijaksana. for obvious reason.

8. lelaki yang kelakar

9. suka buat something surprise. for me :)

10. sayangkan emaknya lebih dari orang lain.

11. seseorang yang pandai masak. saya bukan tak boleh masak, boleh je. tapiii.. ok next!

12. si dia yang sangat positif. dia baik bukan hanya pada saya, tapi baik pada semua orang. jujur in his every single word. seorang yang setia. rendah diri. rajin bersukan. bukan penipu.

13. tinggi melebihi dari 160cm (-_-")

14. pembersih

15. lelaki yang BUKAN MILIK PEREMPUAN LAIN selain dari familynya

16. pandai sesuaikan diri dengan keadaan/majlis.

17. rambut kacak dan badan wangi -_-"

18. hobi kami mesti almost sama. makan, shopping, holiday. even dia takde duit sangat macam i, takpe. kita buat-buat macam ada duit bayyby. haha

19. saya tak suka sweet talker yang dengan semua perempuan dia smooth gila. bila dengan yang betul-betul sayang dah takde beza.

20. seorang yang kuat. boleh protect saya dari hantu and syaitan. tapi kalau dia sendiri dah jadi macam syaitonn (bunyi gempak sebut syaitonn), im sorry! better you blah bro -_-"

21. paling penting, boleh buat abah saya jatuh cinta. bukan cinta-cinta yang tu, tapi you know how it was. sampai abah boleh cakap, ei ei sukanya budak ni. jadi menantu cepat!
abah, i trust your judgements. always do :)



i know it is so unlike me to talk about love-related topics but hellowww saya bukan budak lagi walaupun makan masih comot, bangun tidur mesti dikejut and cadar katil masih kartun seindah warna.

walaupun saya nampak macam tak matured sebab setiap kali rasa haus, saya rasa macam nak beli vitagen or ribena, but personally, i strongly feel that love relationship should always menuju ke arah perkahwinan. macam dah bukan masa nak main-mainkan hati perasaan orang. watch your back. there's a thing called karma. kau buat orang, one day kau akan dapat nasib yang sama balik. hah, cuak.

kalau bercakap tentang lelaki idaman, mesti orang cakap, amboi amboi nak yang perfect je. saya bukan seorang yang pemilih. itu cuma dream. tapi, jika ada lelaki sebegitu rupa, tanpa gusar tanpa ragu, nikahiku sekarang dengan restu dariMu.

tapi ini hanya list. sebab bila cinta datang, semua ciri-ciri idaman kena tendang T_T

and and lastly.. a special thanx to my cousins and friends yang beriya-riya nak kenen-kenenkan saya dengan si polan polan. kalau ada pengalaman sila kongsi. sebab saya single lagi. ngee :)



luv, wani..

No comments: