Thursday, March 25, 2010

reality

betulkan saya jika salah. betul tak kalau saya cakap, sekarang ni musim couple gadoh kat public. sangat dramatik. saya kalau tengok orang gadoh, tak kisahlah gadoh mulut, gadoh body language atau gadoh rebut body , saya suka tengok tapi tak suka sangat. sebab macam kesian kat dua-dua pihak. nanti penyudahnye, mesti dua-dua penat -_-"

situasi pertama
saya selalu lepak kat mana-mana kedai makan. meja depan duduklah sepasang merpati dua sejoli. sangatlah handsome, sangatlah gorgeous. saya suka tengok pasangan sweet! tapi.. at last dua-dua masam muka. yang lelaki tarik tangan perempuan, yang perempuan merentap and tarik muka. eh eh, manjanye kauu. lepastu, boleh plak tinggikan suara kat situ. ini public ok. kalau kau tengah shooting drama Grand Brilliance takpe. ni buat drama sendiri. tiba-tiba saya pulak yang jadi malu. kalau lepak makan dengan family, jangan cakapla malunye macam mana. adik aina and adik baby dah ternganga bersila atas kerusi tengok scene gadoh tu. DAH BESAR JANGAN JADI MACAM TU. aina and baby, ingat kayy! nak gadoh, gi jauh-jauh. hmm saya? saya bukan jenis yang gadoh-gadoh macam tu. seriously. takde kerja nak malukan diri. uuu la la~

situasi kedua
gadoh dalam telefon. alahai. cara pergaduhan kamu dah sangat ok. sebab by phone. korang dua je paham. senang nak luah meluah. tapi yang tak boleh blah, volume suara tuu.. uishh. sebab kau macam nak bagitahu orang sebelah, AWAK, SAYA TENGAH GADOH DENGAN BOYFRIEND NI. SEBAB DIA ADA PEREMPUAN LAIN. oh please. rasanya lagi ok kalau duduk dalam semak, tinggikan suara puas-puas kat situ. sebab saya taknak ambil tahu.

situasi ketiga
facebook! oh. sangatla familiar gadoh di sini. script writer filem tak payah gi jauh-jauh. hadap je facebook. dah boleh dapat idea. kalaulah satu hari nanti saya dah ada boyfriend, saya facebook si dia yang ini je. SAYANG JOM JUMPE. ADA SURPRISE UNTUK YOU. dah jumpa tu, siap kau! dush dush. hahhh.. kan sopan macam tu. tak perlu menunjuk-nunjuk megah yang kau tengah bergaduh. malu la bhai. dah jumpa baru hentam dia -_-"

banyak lagi sitiasinya ni. tapi tepuk dada tengok depan mata. banyak ragam orang-orang kita. saya bersyukur dapat lihat semua ini dengan mata hati. mungkin sebagai pengajaran untuk saya. atau persediaan untuk bercouple kelak ^_^

life is boringly kalau asyik bergaduh wahai couple-couple sekalian. ayuh berusaha untuk buat si dia tersenyum. ok? :)

saya minta maaf kalau entry ini sensetif untuk certain people. takde niat nak buat kamu tersinggung. just for sharing. hmm maaf ye? :)
i wish i could say the smart things today. insyaAllah.
luv, wani..

2 comments:

Anonymous said...

terase pulak i u!!!!
mcm perli i jerk....

Syazwani. said...

hihi.. alahai. a thousand sory. tak point to anyone pun. tmasuk u ;)