Tuesday, December 14, 2010

hands open perihal Melaka

Alhamdullilah. bertemu kita lagi dalam entry seterusnya *sambil pegang microfon leklok*

berasa terpanggil dengan soalan ni. terima kasih si bagi soalan :D
i wish i could say the smart things instead of cakap kosong. hihi

saya duduk Melaka. cuba bayangkan kalau duduk Scotland, tak pasal pasal kena Google buat research untuk kasi penjelasan bermakna supaya tak mendajalkan mana mana imaginasi. sekali lagi -___-

quick question dari peeps Formspring: orang Melaka suka cakap kasar?

yes, saya admit yang sometimes orang Melaka memang ada yang cakap kasar. cakap sial babi dah rasa biasa sangat dah. tapi tak semua. it depends on how kita. obviously, semua negeri sama je.

orang Melaka; bahasanya tak kasar. cuma penyampaiannya aje yang kadang-kadang tak betul. tapi diorang ni bukan maksud nak menyindir atau menyakitkan hati orang.

as a contoh, "eh lama aku cari ko sial!"

diorang guna bahasa bodoh sial as a panggilan mesra among kawan kawan. tapi orang Melaka takkan guna bahasa cenggitu dengan orang yang baru diorang kenal. bukan orang Melaka je saya rasa. sebab, orang Johor Kedah KL Negeri Sembilan, semuanya kalau dah gurau and masuk geng, semua bahasa kotor bersih keluar. true that.

it doesn't matter awak datang dari ceruk mana. yang penting didikan ibubapa. fakta mudah :)

saya memang boleh masuk kategori out spoken. main lantak je nak cakap apa. tapi ikut masa jugak. pejadah nak out spoken time orang tengah buat kerja sekolah. confirm kena hempuk. tapi saya rasa saya ok bila saya jadi macamtu. ngehee. i hope others feel the same way too. kalau ada yang tak kena, terus terang aje ye. nanti maaf dipinta ^_^
for me, it's good enough that my parents and my closed ones know who i am :)

enough for that.
so, macam mana dengan elaboration ni?

psst.. someone please press the smile button. please please :)
luv, wani..

4 comments:

Anonymous said...

gue org melaka xd pon ckp kasar...ni sume didikan parent gue..peace!!!
-zaku-

Syazwani. said...

Alhamdullilah. kita sama :D

Anonymous said...

owner blog mst lebih knl kn gue ni cmne...syg dia lebih...haha ;p
-zaku-

Syazwani. said...

haha. kenal sgtttttt >_<